نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

مانتو سنتی ایرانی

مدل مانتو سنتی ایرانی از جمله مدل مانتوهای فوق العاده پرطرفدار و زیباست که به دلیل استفاده از رنگ های شاد و زیبا و همچنین پارچه های طرح دار و اصیل، جذابیت ویژه‌ای رو برای استایل بانوان در هر سن و سالی که باشند ایجاد میکند.

در طراحی و دوخت مانتو سنتی دخترانه و زنانه معمولا از پارچه های گلدار، چهارخانه، گلدوزی شده، سوزن دوزی شده و با طرح و نقش اصیل ایرانی استفاده میشه و همین موضوع جذابیت این مدل از مانتوها رو چند برابر کرده است.

در واقع در طراحی و دوخت مانتو سنتی از لباس‌ های سنتی و محلی زنان ایرانی در قومیت های مختلف الهام گرفته میشه و در نهایت یک مانتو جدید و زیبا با طرح و نقش سنتی طراحی و تولید میشه و میتونه نظر تمام خانمها رو به خودش جلب کنه.

معمولا مانتوهای سنتی ایرانی با نام تنپوش ایرانی در فروشگاه های لوازم و پوشاک سنتی به فروش میرسه و همچنین میتونید طرح و مدل مانتو سنتی مورد نظر خودتون رو به مزون یا خیاط حرفه ای در این زمینه سفارش بدید و یک مانتو سنتی مخصوص و ویژه برای خودتون داشته باشید.

اگر شما هم به مدل مانتو سنتی علاقه مند هستید و تمایل دارید از این مانتوهای اصیل و خوش رنگ در استایل روزمره یا استایل رسمی خودتون استفاده کنید بهتون پیشنهاد میکنیم در ادامه با فروشگاه لوکسشین همراه باشید.

مانتو سنتی بلند رنگ سفید
مانتو سنتی بلند رنگ سفید

مدل مانتو سنتی مهم‌ترین قدم در حفظ قالب فرهنگی و سنتی کشورمان است. مانتو یکی از پرکاربردترین عناصر پوشش بانوان ایرانی است و انتخاب مانتوهای سنتی گام موثری در جهت بازیابی سنت و هویت گمشده ایرانی در میان مدل‌های رنگارنگ بازار است.

مرور انواع مدل مانتوهایی که به صورت سنتی طراحی می‌شوند یادآور معماری و سنت فراموش شده ایرانی است. مدل‌هایی که با الهام از پوشش بانوان سرزمینمان در دوره‌های مختلف تاریخ طراحی می‌شوند و خوشبختانه با استقبال خوبی نیز از سوی بانوان مواجه شده‌اند.

اگر در خرید مانتو شکل پسند باشید یا به دنبال مدل‌های خاصی هستید که کم‌تر در بازار پیدا می‌شوند، انواع مانتو سنتی بهترین گزینه است تا مثل نگینی در جمع‌های مختلف بدرخشید.

مانتو سنتی جدید دخترانه
خرید اینترنتی مانتو سنتی جدید دخترانه خیلی شیک

نحوه ست کردن انواع مدل مانتو سنتی

مدل‌های سنتی نقش و نگار متنوعی دارند. این نقش و نگار طرح کلی پارچه را شلوغ نشان می‌دهد. بنابراین بخش‌های دیگر استایل شما مثل روسری، شال یا شلوار باید با طرح‌های ساده و سازگاری انتخاب شوند.

یک راه حل کاربردی برای انتخاب مدل شال یا روسری بررسی جزئی مانتو است. در وهله اول باید ببینید کدام بخش از مانتو رنگ غالب دارد و سپس رنگ روسری را می‌توانید با توجه به آن رنگ انتخاب کنید.

راه دیگر انتخاب روسری طبق رنگی است که مساحت کم‌تری از مانتو را تشکیل داده است.

فراموش نکنید که استایل سنتی با استایل روزمره یا اسپرت در تضاد است. بنابراین اگر قرار است مدل مانتو سنتی را ست کنید حتما از کیف و کفش ساده کلاسیک استفاده کنید.

ژورنال مانتو سنتی ایرانی
ژورنال مانتو سنتی ایرانی

انواع مدل مانتو سنتی بر حسب طول پارچه

چندی پیش مدل‌های سنتی بیش‌تر به صورت گشاد و آزاد طراحی می‌شدند.

مدل‌هایی که اغلب برای روزهای تابستانی طراحی می‌شدند و پارچه آن‌ها خنک بود. اما اکنون شاهد مدل‌های مختلف کوتاه، جذب و حتی زمستانی را در انواع مانتوهای سنتی هستیم.

مانتوهای سنتی بلند معمولا به صورت راسته یا دامنی طراحی می‌شوند. بانوانی که لاغر اندام هستند با مدل‌های بلند و البته انتخاب کفش مناسب بلندقدتر به نظر می‌رسند.

ضمن این که با طرح پارچه‌ای هم که انتخاب می‌کنید موثر است. مثلا اگر پارچه با گل و طرح‌های درشت مزین شده باشد شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

اما در طرف دیگر مدل مانتو سنتی کوتاه قرار دارد. مدل‌هایی که شبیه به یک تونیک طراحی می‌شوند و در اغلب اوقات برای فصل تابستان مناسب هستند. این مدل‌ها معمولا با الهام از هنر معماری یا طبیعت طراحی می‌شوند و می‌توانند جذب یا گشاد باشند.

در مدل‌های بلند یا کوتاه، نوع طراحی و دوخت مانتو نقش پررنگی در نمایش نقاط قوت بدنتان دارد. برخی از انواع مدل مانتو سنتی با طرح قجری تولید می‌شوند و ویژگی مدل‌های قجری کمر باریک و پایین تنه گشاد است. بنابراین اگر اندام درشت و پر دارید بهتر است از مدل‌های دیگر استفاده کنید.

ست مانتو سنتی با شال
ست مانتو سنتی با شال

انواع مدل مانتو سنتی بر حسب پارچه و طرح

مدل‌های سنتی پای ثابت مدل مانتو مشکی جدید یا رنگی بازار هستند که همه ساله معرفی و عرضه می‌شوند. همان طور که گفتیم طراحی مدل مانتو سنتی با الهام از معماری و هنر ایرانی صورت می‌گیرد.

اولین مدل پرطرفدار بازار مانتوهای سنتی هستند که با پارچه‌های طرح ترمه، مینیاتوری یا طرح کاشی ایرانی تولید می‌شوند. طرح این مانتوها معمولا با الهام از پارچه به کار برده شده در لباس بانوان دوران مختلف تاریخ طراحی می‌شود.

گاهی هم مدل این لباس‌ها مشابه با لباس‌های سنتی است که در نقاط مختلف کشور هم اکنون استفاده می‌شود.

مدل‌هایی که مدتی بعد معرفی شدند و پرطرفدار هستند، مدل‌های خوشنویسی، طرح فرش و گلیم و آثار سنتی مناطق مختلف کشور هستند. اکنون از طرح‌های خوشنویسی علاوه بر مانتو، در تولید انواع شال و روسری نیز استفاده می‌شود.

مانتو سنتی شیک و مجلسی
مانتو سنتی شیک و مجلسی

طرح های مانتوی سنتی کوتاه و بلند

برای دوخت اغلب مانتوهای سنتی از پارچه های طرح دار استفاده می شود همچنین در دوخت برخی از این طرح مانتوها از پارچه ها با طرح های سنتی در قسمتی از مانتوها نظیر بالاتنه یا آستین ها و … استفاده می شود که هر یک مانتوها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند.

مانتوهای سنتی در انواع طرح های کوتاه و بلند موجود می باشند و اگر شما قدی متناسب یا بلند دارید بهتر است طرح های کوتاه این مانتوها را برای پوشیدن انتخاب نمایید.

خانم های قد کوتاه همچنین می توانند در صورت تمایل به پوشیدن مانتوهای بلند سنتی از کفش های پاشنه بلند استفاده نمایند تا فرم اندام آن ها متناسب و جذاب تر به نظر برسد.

مانتو سنتی شیک مشکی بلند
مانتو سنتی شیک مشکی بلند

انتخابی رنگی مناسب برای مانتوهای سنتی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه مانتوهای سنتی طرح دار می باشند در دوخت آن ها رنگ های متنوعی مشاهده می شوند.

اگر شما دارای فرم اندامی لاغر و متناسب هستید بهتر است برای شیک تر به نظر رسیدن استایل تان مانتوهای رنگ روشن سنتی را برای پوشیدن انتخاب نمایید. مانتوهای سنتی با رنگ تیره نیز برای خانم ها با فرم اندام چاق و درشت انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شوند.

از مانتوهای سنتی می توانید در صورت تمایل به عنوان مانتوی دانشجویی استفاده نمایید همچنین طرح های مجلسی تر این مانتوها را می توانید در مهمانی ها و مجالس مختلف بپوشید.

مانتو سنتی زنانه مجلسی
مانتو سنتی زنانه مجلسی
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *