نوشته شده در 2 دیدگاه

مانتو رنگ سبز

جالب است بدانید که طیف رنگ سبز بعد از رنگ آبی دومین رنگ محبوب در بین مردم دنیاست.

این رنگ تاثیر گذار از پرتکرارترین رنگ‌ها در طبیعت است.

رنگ سبز نماد آرامش، رشد و نمو، از نو زاده شدن (همچون طبیعت بهاری) و همچنین نمادی از هارمونی و هماهنگی است. با این‌ حال در دنیای فشن٬ رنگ ریسکی و پر چالشی محسوب می‌شود و معمولا این سوال را در ذهن می‌آورد که به مانتو سبز چه رنگ شالی میاد؟

مدل مانتو جلو باز رنگ سبز لجنی
مدل مانتو جلو باز رنگ سبز لجنی

اگر این رنگ یکی از رنگ‌های مورد علاقه شماست و دوست دارید بتوانید با استفاده از آن استایل‌های زیبایی ایجاد کنید، ادامه این نوشته از لوکسشین را از دست ندهید.

در این نوشته از لوکسشین تلاش کرده‌ایم راهنمای جامعی از رنگ‌های مختلف شال و روسری که به خوبی با مانتوی سبز ست می‌شوند گردآوری کنیم.

مانتو رنگ سبز پاستیلی
مانتو رنگ سبز پاستیلی


رنگ سبز را بهتر بشناسیم

در بیشتر راهنماهای رنگ شناسی رنگ سبز به اشتباه تماما سرد معرفی شده، در حالی که این رنگ دارای طیف بسیار گسترده‌ای است و بسیاری از ته‌ رنگ‌های آن را می‌توان گرم در نظر گرفت و این کلید خلق استایل با استفاده از رنگ سبز است.

بنابراین رنگ سبز جز معدود رنگ‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد که در تمام طول سال استایل‌های بی نظیری را با استفاده از آن خلق کنید و می‌توانید اکسسوری‌های سبزرنگتان را با خیال راحت در تمام طول سال به کار بگیرید.

اما اگر این دلیل برای شما کافی نیست، شاید بد نباشد بدانید که پوشیدن رنگ سبزی که در طیف‌های میانی است (همانند رنگ سبز چمنی)، نشانی از هماهنگی است.

بنابراین شاید استفاده از این رنگ در ملاقات‌های رسمی، قرارهای کاری، حضور در یک میهمانی و حتی حضور در جمعی که کلیه افراد حاضر در آن برای شما غریب هستند، انتخاب خوبی باشد. همچنین برخی از طیف‌های رنگ سبز مانند سبز مخمل یشمی٬ القا گر قدرت و ثروت هستند.

پس اگر تا به حال علاقه‌ای به رنگ سبز نداشته اید، شاید بهتر باشد حداقل یک آیتم از این رنگ را تهیه کنید. در تصویر زیر، استایل‌های متفاوتی از کیت میدلتون را می‌بینیم که در آن‌ها از طیف‌های مختلف رنگ سبز استفاده شده است.

مانتو رنگ سبز کله غازی
مانتو رنگ سبز کله غازی

مانتو و شال سبز

هدف از ترکیب رنگ‌های مختلف در یک استایل، رسیدن به هارمونی است و هارمونی ایجاد شده از ترکیب ته‌رنگ‌های مختلف رنگ سبز، بسیار زیبا و چشم نواز است.

بنابراین اگر در کمد خودیک یا چند مانتو به رنگ سبز دارید، شاید بد نباشد که به فکر تهیه شال یا روسری در طیف دیگری از رنگ سبز برای ایجاد یک استایل تماما سبز باشید.

 

مانتو سبز با شال و روسری مشکی

این ترکیب رنگ، یکی از امن‌ترین و رایج‌ترین ترکیب‌های رنگ سبز در استایل بانوان ایرانی است و علت آن حضور رنگ مشکی است.

انتخاب اول بسیاری از بانوان ایرانی در ایجاد یک هارمونی زیبا با رنگ سبز، رنگ مشکی است چرا که رنگ مشکی رنگی رسمی محسوب می‌شود و همزمان نمادی از شکوه و قدرت است.

اگر شما هم به این ترکیب رنگ علاقه دارید، خبر خوبی که لوکسشین برای شما دارد این است که رنگ مشکی با کلیه ته‌رنگ‌های رنگ سبز به خوبی همخوانی دارد و می‌توانید با داشتن یک شال یا روسری مشکی، استایل‌های متعددی با رنگ سبز ایجاد کنید.

مدل مانتو و شلوار با رنگ سبز یشمی
مدل مانتو و شلوار با رنگ سبز یشمی

در علم رنگ‌شناسی، قرمز رنگ مکمل رنگ سبز شناخته می‌شود و بنابراین می‌توان گفت که شال و روسری قرمز با مانتوی سبز انتخاب مناسب بعدی است. عموما ترکیب کلیه رنگ‌های مکمل، ترکیبی بسیار چشمگیر است. بنابراین با ترکیب شال و روسری قرمز و مانتوی سبز به خوبی به چشم خواهید آمد و دیده خواهید شد.

در هنگام خلق استایل با این دورنگ دقت کنید که رنگ قرمز عموما رنگی گرم محسوب می‌شود و بهتر است با ته‌رنگ‌های سرد تر از رنگ سبز ترکیب شود. هرچند ترکیب ته رنگ‌های گرم‌تر از رنگ قرمز(نزدیک به نارنجی) و ته رنگ‌های گرم رنگ سبز (نزدیک به زرد) بهترین انتخاب برای روزهای پاییزی است.

اگر به این ترکیب رنگ علاقه دارید، بهتر است بدانید که روزهای منتهی به کریسمس و همچنین شب یلدا بهترین زمان برای خلق استایل با این دو رنگ است.

سه ترکیب رنگ بالا، شناخته شده ترین ترکیب‌ها با رنگ سبز هستند و کلیدهای اصلی این سوال: به مانتو سبز چه رنگ شالی میاد؟ اما در ادامه ترکیب رنگ‌هایی را بررسی می‌کنیم که شاید برایتان جدید و جالب باشد.

مانتو رنگ سبز پسته ای
مانتو رنگ سبز پسته ای


مانتو سبز با شال و روسری زرد

در علم رنگ شناسی، رنگ سبز و زرد رنگ های متشابه هستند و ترکیب آنها، ترکیبی چشم‌نواز است. بنابراین شاید انتخاب بعدی برای یک مانتوی سبز، شال یا روسری به رنگ زرد باشد. برای اینکه در ترکیب شال و روسری زرد رنگ و مانتوی سبز رنگ موفق عمل کنید، بهتر است از رنگ سبز نسبتا روشن و زرد لیمویی استفاده کنید تا ظاهری پرنشاط ایجاد کنید.

 

نکات مهم برای ست مانتو سبز

در ابتدا، ممکن است استفاده از لوازم جانبی و لباس های دیگر برای ست کردن با مانتوهای سبز دشوار به نظر برسند، اما این چنین نیست. با توجه به اینکه دامنه رنگ بسیار گسترده است و همیشه باید در نظر داشته باشیم که چه زمانی از سال است، گزینه های زیادی در دسترس است.

در این مقاله، ما به شما توضیح می دهیم که چه چیزی را با مانتو سبز بپوشید. البته این رنگ هایی که گفته می شود را می توان با بلوز سبز و یا شلوار سبز هم ست کرد.

مشکی یکی از رنگ های اصلی است که می توانید آن را به راحتی با هر رنگی ست کنید. پس یکی از رنگ های کاملا رسمی برای ست با مانتو سبز رنگ مشکی است

اگر از رنگ های پاستیلی سبز استفاده می کنید به دلیل روشن بودن آن ها از رنگ های سفید و استخوانی استفاده کنید. اگر از هر طیف رنگ سبز برای مانتو استفاده می کنید رنگ سفید بسیار شیک است.

شما همچنین می توانید مانتو سبز را با یک شلوار آبی ترکیب کنید، با استفاده از سایه های مختلف آبی، انتخاب این رنگ گزینه های زیادی به شما می دهد. رنگ آبی اقیانوس، آسمان، کهربایی یا کلاین و … . نوعی فریبنده است اما همانطور که در زیر می بینید این دو رنگ با هم کاملاً مطابقت دارند.

اگر مانتو سبز شما جلوباز است می توانید لباس زیر مانتو را از پارچه های طرح داری مانند پلنگی و یا راه راه استفاده کنید. اگر از سبز سدری استفاده می کنید یکی از رنگ های مناسب برای ست با آن ها قهوه ای است.

مانتو به رنگ سبز لجنی
مانتو به رنگ سبز لجنی

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز، نماد طبیعت، حیات و سرزندگی است. همه ما می‌دانیم که رنگ سبز از ترکیب آبی و زرد بدست می‌آید. از لحاظ روانشناسی نیز  در این رنگ ترکیبی از حس آرامش آبی و خوش بینی رنگ زرد وجود دارد.

اگر فردی هستید که به رنگ سبز علاقه دارید و یا در اطراف شما افرادی علاقه مند به این رنگ هستند، بهتر است بدانید که این افراد عاشق طبیعت هستند. بنابراین ثبات و تعادل در رفتار این افراد دیده می‌شود. رنگ سبز احساس امنیت به شما می‌دهد و باعث می‌شود با دیدن این رنگ امید به پیشرفت در زندگی، در شما زنده شود. احتمالا شما هم برای اینکه حس طبیعت را به خانه بیاورید از ترکیب رنگ های سبز در دکوراسیون منزلتان استفاده می‌کنید.

 

اصول ست رنگ سبز چیست؟

رنگ سبز گستره زیادی را در بر می‌گیرد. نمونه ای از طیف گسترده از انواع رنگ سبز عبارت است از: سبز فسفری، رنگ سبز لجنی، سبز زمردی، سبز یشمی، سبز ارتشی، رنگ سبز پسته ای.

هارمونی و هماهنگی میان رنگ‌ها، مهمترین اصلی است که در انتخاب رنگ مکمل باید به آن دقت کنید. این جمله دقیقا به این معناست که به چشم خودتان و کسانی که شما را میبینند، خوشایند باشد و حس نظم و هماهنگی القا شود. اولین نکته‌ای که در ست‌کردن میان رنگ‌ها وجود دارد، شناخت طبع هر رنگ است. به طور مثال اگر می‌خواهید بدانید ست رنگ سبز پسته ای یا ست رنگ سبز یشمی چه رنگی است باید بدانید رنگ سبز در گروه رنگ‌های سرد بشمار می‌آید. بنابراین، استفاده از رنگ‌های گرم و در بعضی موارد رنگ‌های ترکیبی در کنار رنگ سبز، اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید.

شاید در دکوراسیون منزل و یا برخی فروشگاه‌ها، ترکیب رنگ سبز با بنفش و نقره ای را دیده باشید. در مورد ست کردن رنگ سبز در لباس هم می‌توان این رنگ ها را مد نظر قرار داد. البته توجه کنید که ست‌کردن رنگ‌های انتخابی ما برای لباس همواره تحت تاثیر 2 پارامتر هستند: رنگ پوست و موقعیت نسبی رنگ‌ها نسبت به هم.

سوالی که برخی از افراد میپرسند این است که چه رنگ هایی به رنگ پوست سبزه می‌آید؟ در پاسخ باید بگوئیم که افراد با پوست سبزه بهتر است که رنگ های خنثی نپوشند و یا رنگ غالب لباستان خنثی نباشد. اما رنگ سبز زیتونی یکی از پیشنهادات ما به افراد با پوست سبزه و مایل به گندمی است. این افراد چهره گرمی دارند که رنگ سبز در لباس آنها بسیار خودنمایی می‌کند.

اما اگر پوست سبز تیره ای دارید، رنگ های زیادی به پوست شما می آید. در میان رنگ های سبز، سبز آبی یا همان آبی فیروزه‌ای است. در مقابل، یکی از رنگ‌هایی که نباید با پوست سبزه تیره استفاده کرد، رنگ قهوه ای است.

نکته بعدی در اصول ست‌کردن رنگ سبز ( انواع رنگ سبز لباس ) این است که در کدام قسمت پوشش خود قرار است از آن استفاده کنید. گاهی برای ست‌کردن رنگ مانتو سبز، شال سبز، شلوار سبز و حتی کیف و کفش سبز گزینه‌های گوناگونی می‌توانید در مقابل خود داشته باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «مانتو رنگ سبز»

  1. میخاستم بدونم تو عکس دومی شلوار و مانتو ک هردو سبزن شلوار چ نوعی از رنگ سبز هس ؟

    1. یشمی کمرنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *